Rabu, 21 Ogos 2013

pelik- pelik satu dalam sejuta tempurung mata satu

Posted by Unknown On 11:28 PTG

                           satu dalam sejuta   (1 dalam 1000000) tempurung kelapa 1 mata





satu dalam sejuta  ( tempurung kelapa 1 mata)

Secara fitrah kejadian alam setiap tempurung mempunyai dua mata satu mulut (tiga titik pada bahagian atas) dan tiga garis disisi. tetapi apa yang ada dalam koleksi admin adalah sangat jarang dan sukar untuk dijumpai iaitu tempurung kelapa yang hanya mempunyai 1 mata 1 mulut dan 2 garis sisi, susah nak jumpa tau..


Mengapa dikatakan satu dalam sejuta?.....

Ini kerana di kilang admin kami memperoses sebanyak 30000 biji kelapa seminggu .120000 biji sebulan 1.44 juta biji kelapa setahun tetapi dalam masa 5 tahun admin hanya menjumpai kelapa mata satu ini sebanyak 3biji sahaja..


mistik ke..?

Pelbagai cerita yang admin dengar mengenai kelebihan tempurung kelapa jenis ni,  nak tahu cari sendiri, tapi bagi admin ianya hanya sekadar benda pelik yang sukar untuk didapati dan sesuai untuk dibuat koleksi dan  simpanan. sepanjang admin simpan tempurung ini tidak ada sebarang kejadian mistik yang berlaku.. 

Dah lama simpan rasa nak jual pula

setelah sekian lama simpan sebanyak 3 biji ini admin rasa nak jual 2 biji supaya boleh menjadi simpanan kepada pengumpul dan peminat barang-barang pelik ni.. jika berminat boleh email or msg je admin or melawat admin di  http://kelapa2u.blogspot.com/
manfaat kelapa,buah kelapa,kelapa sawit,mustika kelapa,kelapa dara,minyak kelapa,kelapa mawar,air kelapa,manfaat kelapa muda,manfaat kelapa kuning,manfaat kelapa untuk rambut,manfaat kelapa bakar,manfaat kelapa kopyor,manfaat kelapa hijau untuk kesehatan,manfaat kelapa muda untuk kesehatan,manfaat kelapa ijo,khasiat air kelapa muda,kandungan air kelapa,air kelapa muda untuk hamil muda,air kelapa semasa mengandung,air kelapa muda untuk bayi,air kelapa untuk ibu mengandung,air kelapa untuk wanita hamil,manfaat air kelapa hijau untuk ibu hamil,manfaat air kelapa hijau untuk,kulit,manfaat air kelapa hijau untuk diabetes,manfaat air kelapa hijau untuk janin,manfaat air kelapa hijau ibu hamil,manfaat air kelapa hijau untuk kesuburan,manfaat air kelapa hijau untuk rambut,manfaat air kelapa hijau untuk kesehatan,buah kelapa sawit,buah kelapa laut,buah kelapa matag,kelapa wikipedia,buah kelapa sawit in english,buah kelapa muda,buah kelapa gading,kelapa dara,untuk lelaki,kelapa dara bioasli.kelapa dara khasiat,kelapa dara tahan lama,kelapa dara tropika,kelapa dara vco,kelapa dara treenea,kelapa dara catalyst